Ecover citrom-aloe vera mosogatószer koncentrátum teszt

Bevallom, az öko mosogatószerekkel mindig bajban vagyok. Sok év után sem tudom megszokni, hogy ennyire minimálisan habzanak, és a szintetikus mosogatószerekhez képest a zsíroldó hatásuk is gyengébb. Ezért alapvetően többet használok el belőlük egy-egy mosogatás alkalmával, mint amennyi valószínűleg szükséges lenne, és persze így sem vagyok teljesen megelégedve a tisztítóhatásukkal. Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy én soha nem mosogatok álló vízben, mert egyszerűen szólva, szerintem ez nem túl higiénikus. Bár vízhasználat szempontjából nyilván sokkal takarékosabb lenne.

Legújabb kísérletem tárgya az Ecover citrom-aloe vera öko mosogatószer. Nem fűztem hozzá túl nagy reményeket, más öko mosogatószerekkel kapcsolatos tapasztalataim alapján. A várakozásaimat nem is múlta felül. Minimálisan habzik és nem a legjobb a zsíroldékonysága sem. A nagyon durva zsíros edényeket kénytelen vagyok még mindig hagyományos mosogatószerrel elmosogatni.

Az Ecover mosogatószer előnyei

Lévén, hogy koncentrátum, elég sűrű és a szokásosnál masszívabb a flakonja is, ezért nem tudsz egyszerre túl nagy mennyiséget kinyomni belőle. A sűrűségének köszönhetően, a folyóvíz nem mossa le az edényről vagy a szivacsról a nagy részét, mint a hígabb mosogatószereket. Így mindenképpen takarékosabb a használata.

Abszolút környezetbarát. A gyártó nyilatkozata szerint a flakon megújuló polietilénből, cukornádból készül, a kupak polipropilénből, a címke pedig polietilénből – ezek 100%-osan újrahasznosítható és alacsony energia-felhasználással újra feldolgozható anyagok.

A mosogatószer sem szennyezi a környezetet, mert 100%-osan lebomlik.

A termék vegán, tehát nem tesztelték állatokon és nem tartalmaz állati eredetű összetevőket sem. Ezt egyébként a termék hátoldalán fel is tüntetik a nyuszi logóval. Az a termék, amely rendelkezik ezzel a logóval, az minősítetten vegán, ezért bízhatunk benne, hogy nem csak a gyártó állítja róla.

Mi van benne?

Ecover mosogatószer30% víz: Hát, ez megint elgondolkodtató adat. Ennyi vízért pénzt fizetni? Pláne egy koncentrátumnál, amit egyébként is hígítani kellene vízzel?

5-15% anionos és nem-ionos felületaktív anyagok: na, hát ez az a megnevezés, amiből soha nem fogjuk megtudni, mit is takar valójában. Tenzidek csoportját jelöli, amelyeknek a zsíroldás és a szennyeződések eltávolítása a szerepük. Magyarul ezek az anyagok adják a termék tisztító hatását. Szerintem akkor éppen ez a lényegi része egy mosogatószernek. Csakhogy nem tudjuk, pontosan milyen tenzidek vannak benne. Anionos tenzid pl. az SLS is…

Azt olvastam egyébként a cosmio.hu –n, hogy az anionos tenzidek túlzásba vitt használata kimosó hatással van a bőrre. Vagyis a bőrről eltávolítja a zsírt, ezáltal nagyon kiszárítja, és irritálhatja is, akár még ekcémát is okozhat rendszeres alkalmazás mellett. Ezt a kártékony hatását lehet csökkenteni, ha más, nem anionos felületaktív tenzidek adnak hozzá. Valószínűleg ezért van mindkét féle tenzid a tisztítószerekben, így a mosogatószerünkben is.

<5% szintetikus parfüm: hát ez nem nagyon szimpatikus összetevő. Miért van benne bármilyen szintetikus összetevő? Nyilván ez adja az illatanyagát, ami enyhén citromos. Kellemes ugyan, de nem túl intenzív.

Aloe vera kivonat és tejsav: mindkettő a bőrünk védelmében került bele a termékbe. Ezek az összetevők próbálják a bőrünk kiszáradását és irritálását orvosolni. Korábban azt gondoltam, hogy ez jó kis szemfényvesztés a gyártók részéről. Mert miközben a forró víz és a mosogatószerben lévő zsíroldó anyagok nagyobb koncentrátuma erőteljesen szárít, ezzel párhuzamosan nem tudják visszaápolni a bőrünket a hidratáló összetevők. De meg kell mondjam, talán ez az első olyan mosogatószer, aminek a használata után nem kellett azonnal a fürdőszobába rohannom kézkrémért… Hogy ez most az aloe verának és a tejsavnak tudható-e be, azt nem tudom biztosra mondani, de tény, hogy az Ecover mosogatószer nem szárította ki a kezeimet.

Konyhasó: hát ennek nem tudom pontosan mi is a szerepe.

Nátrium-citrát: más néven citromsavsó, elvileg veszélytelen anyag. Élelmiszerekben is engedélyezett összetevő. Zselésítéshez használják, élelmiszerekben egyfajta tartósítószerként.

Búza protein: jó kis bőrvédő összetevő, bár mivel az NCI lista végén kullog, valószínűleg nagyon kevés van belőle a termékben. Az aloe vera és a tejsav kiegészítőjeként várhatóan jó hatással van a bőrünkre mosogatás közben.

Csomagolás

Mivel mosogatószer, ezért műanyag flakonban van, ez a legpraktikusabb. Az előnyök taglalásánál már írtam róla, hogy újrahasznosított műanyagból készítik. A flakonok egy forradalmi technológiával készülnek: 75%-ban cukornádból, 25%-ban újrahasznosítható műanyagból. A cukornád, mint alapanyag jóval környezetbarátabb megoldás, mint a hagyományos  kőolaj alapú flakongyártás. Erre a gyártó nagyon odafigyel, mert a környezettudatosság nagyon fontos alappillérük. Ezért lehet öko minősítésű a temrékük. Az öko minősítés azt jelenti, hogy a gyártás során és az alapanyagok előállítása során is figyelnek a környezetre, az ökoszisztémára, és nem károsítják a természetet, sem pedig a természet körforgásába nem avatkoznak bele. Ez így elég szimpatikus egyébként.

Ár-érték

Ezt a mosogatószert 500 ml-es és 1000 ml-es kiszerelésben is lehet kapni. Az 500 ml-est már 700-900 Ft körül meg lehet vásárolni, az 1000 ml-es vételára 1700-1900 Ft között mozog. Összevetve más hasonló mosogatószerekkel, szerintem az Ecover a magasabb árkategóriába tartozik. Bár zsíroldékonyságában és habzásában nem jobb pl. egy Almawin mosogatószertől, és más hasonló termékektől, de bőrkímélő hatása mindenképp elismerést érdemel.

A gyártóról

Az Ecover a világ egyik legnagyobb öko tisztítószer- és mosószergyártója. A cég alapítója Frans Bogaerts, aki egy szappangyárban dolgozó belga kutató. Évtizedekkel ezelőtt elhatározta, hogy megalkotja a világ első vegyszermentes mosószerét. A próbálkozásait siker koronázta, és 1980-ban megalapította az Ecovert, amely piacra dobta a világ első foszfát-, perborát -mentes mosóporát. A ’90-es évek végén a cég új tulajdonosa egy svéd üzletember lett, aki jelentős tőkével járult hozzá a cég fejlesztéséhez és bővítésével. Ma már 40 országban forgalmazzák az Ecover öko tisztítószereit.

Szerintem próbáljátok ti is az aloe-citrom mosogatószerüket. Jó kis termék. Kíváncsi vagyok, nektek hogy válik be!

Szöllősi Adrienn

2017-08-25T13:38:28+00:00 augusztus 25th, 2017|Categories: Mosogatószerek, Tisztítószerek|0 Comments

Leave A Comment